MALA ŠKOLA NENASILJA I TOLERANCIJE
naziv je projekta koji financijski podržava
Ministarstvo obitelji, branitelj a i međugeneracijske solidarnosti,
a čiji je glavni cilj doprinijeti razvoju multikulturalnosti, tolerancije i nenasilja u dvije osnovne škole na području Osječko-baranjske županije.
Projekt se provodi u Područnoj školi Sarvaš i OŠ Bijelo Brdo koje su udaljene jedna od druge oko tri kilometra, a koju pohađaju djeca različitih etničkih skupina.
Direktni korisnici projekta su prvenstveno djeca, ali i njihovi nastavnici i roditelji. Namjera nam je pružiti podršku školama i povećati svijest djece i nastavnika o važnosti inicijativa koje se tiču razvijanja kulture dijaloga, tolerancije, multikulturanosti i nenasilnog rješavanja sukoba, kao i potaknuti suradnju između škola.
Glavne aktivnosti su
1. Sastanci s nastavnicima i stručnim osobljem
Cilj sastanka biti će upoznati nastavnike i stručno osoblje škole o samom sadržaju i trajanju projekta, ali i poticanje razrednika na pružanje podrške djeci tijekom projekta.
2. Brošure za roditelje (500 primjeraka)
Cilj brošure je informiranje roditelja, ali i poticanje roditelja na davanje direktne podrške svojoj djeci u provođenju aktivnosti i usvajanju dodatnih vrijednosti ovog projekta.
3. Izrada i provođenje ankete s učenicima sedmih i osmih razreda
Ova vrsta aktivnosti ima za cilj obučiti djecu timskom radu, zajedničkom promišljanju i analiziranju, te donošenju odluka konsenzusom. (5 učenika x 2 razreda)
Provođenje ankete vršit će odabrani i obučeni učenici sedmih i osmih razreda za vrijeme sata razrednog odjela nakon što su zajednički izradili vlastitu anketu. Anketa će propitivati odnose među djecom i razumijevanje učenika kako poboljšati znanje i situacije koje se odnose na rješavanje sukoba u školi, na međusobno uvažavanje i toleranciju, na odnos prema drugima i drugačijima i druge teme koje obučeni učenici predlože kao bitne za kreiranje svoje ankete.
4. Igre nenasilja za učenike četvrtih i petih razreda
Cilj ove aktivnosti jest da djeca učeći igre razmišljaju o samoj poruci koja se potiče igrom, te da zajednički kao razredna cjelina potiču jedni druge na primjenu poruka i vrijednosti na koje igre upućuju.
Neke od tema igara: suradnja, učenje o sebi i o drugima, empatija, izražavanje osjećaja i potreba, slušanje, nenasilne poruke i drugo.
Po dva susreta u trajanju od dva školska sata koristit će se za učenje djece igrama nenasilja.
5. Kazališna predstava povodom Međunarodnog dana dječjih prava
Cilj predstave je potaknuti učenike da kroz pripremu i osmišljavanje scenarija promišljaju kako kreativno odgovarati na problemske situacije i utjecati na promjenu stava svojih vršnjaka. Djecu ćemo obučiti prema metodi kazališta potlačenih (A.Boala) da kroz predstavu uključuju svoju publiku i razvijaju kreativna rješenja odgovora na sukob i druge probleme nepravde s kojima se djecu susreću. Osmišljenu predstavu učenici će predstaviti pred cijelom školom i roditeljima povodom 20. studenog - Međunarodni dan dječjih prava.
6. Gostovanje kazališta i predstava u drugoj školi povodom Međunarodnog dana ljudskih prava
Nakon izvedene predstave u svojoj školi i stjecanja iskustva izvedbe, dramska ekipa svake od škola gostovat će u drugoj školi gdje će svoju predstavu izvesti pred učenicima i nastavnicima druge škole povodom Međunarodnog dana ljudskih prava, 10. prosinca.
Radni tim projekta:
Nena Arvaj
Igor Đorđević
Snježana Kovačević, voditeljica
Vrijeme provedbe: lipanj – prosinac 2011.